2023-as évre mit látsz legnagyobb kihívásnak?
A minőségi, magasan képzett, tapasztalt jelöltek felkutatását.
Szerinted a vállalati oldalon lévő recruitment szervezeteknek milyen területen kell fejlődnie?
A recruitment egy szakma. Egy recruitment szervezet feladata a toborzási folyamat professzionális támogatása. Mi felelünk ebben a folyamatban minden lépésért, minden határidő betartásáért és azért, hogy a kellő időpontban a megfelelő eszközökkel támogassuk a folyamatot (úgy, mint a megfelelő interjú-kérdések, online tesztek kezelése és így tovább). Stratégiai szempontból elég rugalmasan kell a változó piaci helyzethez alkalmazunk. Szükség esetén újra kell priorizálnunk, összhangban az aktuális üzleti igényekkel. Magabiztosan, gyorsan kell döntéseket hoznunk.
Mire érdemes fókuszálnia egy recruiternek 2023-ban?
Ugyanarra, mint mindenki más is: a vevőre. A recruiter akkor sikeres, ha az üzlet is sikeres.
Ha egy tanácsot adhatna a szakmának, akkor mi lenne az?
Törekedjünk az üzleti igényeket mélységükben megérteni és legyünk rugalmasak kiszolgálásukban. Ehhez azt is meg kell ismernünk, hogyan gondolkoznak a vezetők, amikor toboroznak.
Mi lenne az a tanulság, amit 2022-ből a szakmai tevékenységed alapján megosztanál?
2022 a fordulatok éve volt. Rugalmasnak kell lennünk és gyorsan adaptálódni a megváltozott körülményekre (úgy, mint járvány, infláció, energiaválság, távmunka tanulságok).
Köszönjük a válaszokat Frank Péternek, a Knorr-Bremse Research & Development Igazgatójának!