A 2025-ös évre mit látsz a legnagyobb kihívásnak?
Megtartás abszolút prioritás lesz; bár nő az egy pozícióra eső jelöltek száma de a kiírásnak megfelelő jelöltek száma nem emelkedik így fontos lesz hogy meg tudjuk tartani a szakembereket és az álláshirdetéseink a releváns jelöltek érdeklődését is felkeltse, vagyis az employer branding szerepe is erősödni fog.
Recruitment szervezeteknek milyen területen kell fejlődni vállalati oldalon?
A Toborzás csapatjáték nagyon fontos hogy a toborzás nem működhet függetlenül a támogatott területtől, szorosan kell együttműködni, érteni mi változik az üzleti oldalon, mik az új üzleti kihívások. Fontos a közvetlen kapcsolat a vezetőkkel és hogy amikor a szakmai interjú zajlik ők is erősítsék a releváns jelöltekben az érzést, hogy nálunk akarnak dolgozni, valamint ha együtt toborzunk sokkal eredményesebbek tudunk lenni, jobb jelölt poolból tudunk válogatni.
Hogyan lehet hatékonyan összehangolni, több generáció közös munkáját? Mit tanulhatunk a másiktól?
2024-ben mi ezzel a toborzási szervezetben rengeteget foglalkoztunk, rengeteg szakirodalmat néztünk át, és egy egész éves projekt munka során létre is jött a „What’Z up?” Ami egy generációs együttműködést támogató workshop a vezető és a csapat tagok között. És ezt el is hozzuk a recruiTECH-re. Nagyon sok munkánk van benne, jó szívvel ajánlom, hogy akit érdekel a téma iratkozzon fel a workshopra.
Milyen technológiai fejlődésre számítasz a recruitment terén 2025-ben?
Adat, adat, adat. Minél több döntést hozzunk meg adatok alapján, annál hatékonyabbak tudunk lenni. Az adatok megosztása a támogatott üzleti területtel növelik a toborzás stratégiai szerepét és elfogadottságát. Az adat együtt jár a rendszerrel, a rendszer pedig a folyamatos fejlődéssel, legyen az AI, legyen az integráció. Ha már integráció, technológia oldalon jelenleg nagyon erős trend az ökoszisztéma szerű működés, ahol van egy core rendszer, és az egyéb rendszerek api vagy egyéb kapcsolattal adják - veszik az adatokat, így nem kell, hogy egy svájci bicska uralja a technológiai teret. Ez segítheti az újdonságok gyors bekerülését a szervezetek életébe, csak legyen egy kapcsolódási pont a nagy rendszerekhez.
Vezetőként hogy látod, mik a legfontosabb feladataid a mindennapi munkád során?
Értelemszerűen vannak olyan feladatok, amik bizalmas voltuk vagy komplexitásuk miatt az asztalomra kerülnek, de én elsődleges feladatomnak a csapatommal való közös munkát tartom. A mindennapi toborzás kapcsán is sok kérdés merül fel, ugyanakkor számos projekten dolgozunk, amik során rengeteg téma előkerül. Vezetőként fontos, hogy legyen az operatív feladat vagy akár egy stratégiai projekt, tudják a kollégáim hogy számíthatnak rám, ott vagyok ha kell. A toborzási folyamattal amit üzemeltetünk 1200 – 1400 embert veszünk fel évente szellemi munkakörökre, ezt csak egy elkötelezett csapattal lehet végrehajtani.
Köszönjük a válaszokat Fertig Balázsnak, az MBH Bank Toborzási és Onboarding Igazgatójának!