Mire érdemes fókuszálni egy recruiternek 2025-ben?
Vannak örökzöld témák, amik esetében mindegy, hogy milyen évszámot írunk. Ilyen a jelöltélmény folyamatos szem előtt tartása, az adatalapú gondolkodás és döntéshozás, vagy éppen a hiring managerekkel való aktív kapcsolattartás és tanácsadói támogatás. Ezek mellett a képzés az, ami a kulcsa lesz az idei évnek. Mindenképpen érdemes kiválasztani egy(-két) irányvonalat, amivel színesebbé válhat a szakmai portfóliónk. Lehet ez sourcing, employer branding, AI alkalmazása, adatelemzés… A lényeg a lifelong learning.
Ha egy tanácsot adhatnál a szakmának, akkor mi lenne az?
Osszunk meg egymással több valóban hasznos tapasztalatot: merjünk őszintén mesélni egymásnak a kudarcokról, tanulságokról, best practice-ekről.
Recruitment szervezeteknek milyen területen kell fejlődni vállalati oldalon?
Két fő területet látok: a sourcing működéséről muszáj a hiring managereinket is aktívan képeznünk: hogyan kommunikáljanak a source-olt jelölteket, miben más itt a folyamat, stb. A másik a folyamatok gyorsítása. Nem engedhetünk meg magunknak lassú processeket, pörgetnünk kell minden egyes lépést. Ez azt is jelenti, hogy a recruiter a klasszikus szakmai feladatok mellett, mint project manager is jól kell, hogy funkcionáljon.
Milyen készségek lesznek a legfontosabbak a HR szakemberek számára a jövőben?
A fenti válaszokkal nagyjából le is fedtem ezt a kérdést. 😊 Összegezve úgy látom, hogy ezek lesznek a legfontosabbak: AI használata, project management, adatalapú gondolkodás, candidate engagement.
Mi a legnagyobb várakozás az AI irányába, toborzási oldalról?
Ha egészen egyszerűen fogalmazok, akkor azt várom 2025-től, hogy ez az óriási felhajtás és zaj -ami sokszor szemfényvesztésbe csapott át-, egy kicsit letisztuljon, és felszínre kerüljenek azok az eszközök, módszerek, appok, amik valóban hasznosak, biztonságosak és hatékonyak, amik stabilan, megbízhatóan, nagyvállalati környezetbe is jól beépíthetőek. Toborzás specifikus szempontból pedig az AI alapú előszűrési rendszerek finomodását szeretném megélni.
Köszönjük a válaszokat Guber-Kray Katalinnak, a Yettel Hungary kiválasztási és employer branding csapat vezetőjének!