recruiTECH - "A helyes fókusz ez esetben is az ügyfélfókusz" - Interjú Schall Krisztinával (BrandCruiter)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Belépés CEE

blog bejegyzés

"A helyes fókusz ez esetben is az ügyfélfókusz" - Interjú Schall Krisztinával (BrandCruiter)

2024-01-23

Vedd meg jegyed most!

Mire érdemes fókuszálni egy recruiternek 2024-ben?

A recruiterek szerintem most elég nehéz helyzetben vannak, mert már rég nem csak magas EQ, a cég- és a keresett szakmák értése szükséges a sikerességhez. Érteniük ajánlott a marketinghez, adatelemzéshez, promtoláshoz, gazdasághoz, de nem árt némi interkulturális ismeret, pszichológia, kommunikáció és még sorolhatnánk... Emiatt azt gondolom, hogy a helyes fókusz ez esetben is az ügyfélfókusz, vagyis a jelöltélmény, amivel a fentiek priorizálhatók, hiszen végülis a jó és elégedett jelöltek teszik a recruitereket sikeressé.

Mi a pályázói visszajelzésekből egyértelműen azt látjuk, hogy számukra a gyorsaság, a jó információáramlás és a személyesség messze a legfontosabb!

Mi a véleményed az AI-ról? Elveszi-e a recruiterek munkáját? Hol tud hozzáadott értéket teremteni a toborzás-kiválasztásban?

Még maga az AI is azt állítja, hogy nem fogja elvenni a recruiterek munkáját, legalábbis nem belátható időtávban. Rengeteg alkalmazás létezik, amiket jelenleg inkább azok tudnak használni, akik angolul dolgoznak. Emiatt az átmeneti időben, amíg magyar nyelven is stabilan fognak működni ezek az MI-eszközök, szerintem egyre szélesebbre fog nyílni az olló a multinacionális, technológia-orientált vállalatok és a helyi KKV-k között a kiválasztási folyamatok és felhasznált eszközök szempontjából.

Érdekes lesz azt is megfigyelni, hogy az úttörő MI-felhasználók megfelelő egyensúlyt találnak-e a személyesség és technológia között, vagy megismétlődik majd az automatizált banki ügyintézések bevezetésekor tapasztalt „népharag”, hogy „emberrel akarok beszélni!!!!!”

Milyen gazdasági perspektívát látsz 2024-re? Mi a várakozásod a szellemi munkaerőpiacra vonatkozóan?

Nehéz az elmúlt pár év felforgató eseményei után perspektíváról gondolkodni. Ha gondolatban kizárjuk a váratlan történéseket, szerintem megmaradnak a szellemi munkaerőpiac jelenlegi jellemzői – talán a 2023-asnál nagyobb bővülésekre és kissé emelkedő fluktuációra számítok.

Milyen célokért dolgozik a csapatod a mindennapokban?

A BrandCruiter célja kettős, az adatainkkal egyszerre támogatjuk partner vállalatainkat és az álláskeresőket.

Partnervállalataink recruitment hatékonyságát objektív, valós idejű jelöltélmény adatokkal segítjük, szinte tetszőleges részletességű bontásban, profi vizualizációval, országos és szektorális benchmark adatokkal. Így egy lépéssel a konkurencia előtt járhatnak a tehetségek megszerzésében. Az adatok és pályázói kommentek célzott fejlesztéseket tesznek lehetővé, így a folyamataikat és a munkáltatói márkájukat is folyamatosan építjük.

Az álláskeresők életét publikus, a honlapunkon kereshető cégértékelésekkel igyekszünk könnyebbé tenni. A többi álláskereső értékelése alapján megnézhetik, hogy milyen színvonalú kiválasztásra számíthatnak az egyes cégektől. Így mindenki eldöntheti, hogy kikhez érdemes jelentkeznie, ahogy rákeresünk egy mozira, vagy szállásra is.

A mindennapi munkád során mi az az értékrend, amit követsz?

Folyamatos fejlődés, transzparencia és értékteremtés. Az állandó tanulás és fejlődés elengedhetetlen, hogy kövessem a trendeket, a korábbi tapasztalataimra támaszkodva pedig igyekszem kiszűrni, hogy melyik valóban fontos és lesz hosszú távú. A transzparencia KO kritérium egy értékelő oldal hitelességében, ezért igyekszem világosan és egyszerűen kommunikálni az ügyfelekkel és az értékelőinkkel. Állandóan gyűjtöm az ötleteket a BrandCruiter rendszer további fejlesztéséhez, hogy minél nagyobb értéket teremtsünk a B2B és B2C célcsoportunknak is, hiszen szupergyors a recruiter szakma fejlődése és az álláskeresők is egyre tudatosabbak.

Köszönjük a válaszokat Schall Krisztinának, BrandCruiter Kft alapító ügyvezetőjének!