Mi volt az a motiváció, cél, ami elindított ezen a pályán?
Pályaválasztáskor nem volt ez olyan egyértelmű, mint ahogyan most már ki tudom jelenteni, hogy ez az én utam. Szerintem sokunkban ott volt végzős éveiben a kérdés, hogy hogyan tovább és bizony az első egyetemi éveim alatt jöttem rá, hogy az anyukám pályája, nem biztos, hogy az enyém is lesz majd. Egy ilyen kudarc után a rendezvények területére sodródtam, ami szerelem volt első látásra. Az eseményeket a marketing egy eszközének tartom és 1-2 rendezvényes évet követően azt éreztem, hogy nekem nem elég ez a kis szelete ennek a szegmensnek. Ahhoz, hogy ki tudjak teljesedni, hogy a kreativitásomat meg tudjam élni, nekem az egész tortára szükségem van. Így találkoztam a marketinggel.
Az évek során kapott tanácsok és visszajelzések közül melyik az, amire a legtöbbször gondolsz vissza?
A munkámban folyamatosan a tökéletességre törekszem. Ez azt is jelenti, hogy ideális helyzetben lévő munkakörülményt, erőforrást vagy akár piacot várok nagyon sokszor, melyek bennem bosszankodást váltanak ki. A hangsúly az elfogadáson van. Akárhogyan nézzük, a világban nincs olyan, hogy teljes tökéletesség. Hagyni kell, hogy az apró repedéseken átszűrődő fénysugarak megvilágítsák a munkánkat, így boldogabban, önfeledtebben teljesíthetünk. Ez pedig közelebb visz ahhoz, hogy kiemelkedők legyünk munkánk során.
Mit tanácsolnál a pályájuk elején álló fiataloknak?
Fontosnak látom azt, hogy a fiatalok rendelkezzenek megfelelő önismerettel. Ehhez képesnek kell lenni arra, hogy az ember a pozitív és az építő jellegű visszajelzéseket is egyaránt befogadja. A nyitottságban rejlik ennek a kulcsa, merjünk visszajelzést kérni több területről is. Ne mást kövessenek, ne más útjára fókuszáljanak, hanem minden körülmény között az önmaguk boldogságát keressék.
A mindennapi munkád során mi az az értékrend, amit követsz?
Vállalatunk jelenlegi öt értékét a munkavállalókkal együttműködve alakítottuk ki, így minden munkatárs magáénak érzi, önként követi ezeket, köztük én is. Értékeink a szakmaiság, a partnerség, a hitelesség, a felelősségvállalás és az empátia. Törekszem arra, hogy a munkám során ezek minden körülmények között tapasztalhatóak legyenek mind a kollégáim, mind a partnereink számára. Az öt értékből, ha választanom kellene egyet, akkor a hitelességet emelném ki. Nem csak azért áll hozzám közel, mert nagykövete voltam ennek az értéknek egy céges kampány során, hanem mert azt gondolom, hogy ez az érték, amiben a többi négy érték is megtalálható.
Mi jelenti a legnagyobb kihívást?
A gyorsan változó környezetben, az online térben napról napra jelennek meg új felületek. A toborzás során ezekre folyamatosan figyelemmel kell legyünk, tesztelnünk kell ezeket. Nem elég az, hogy naprakészek vagyunk, és akár elsőként jelen vagyunk a piacon egy-egy közösségi csatornán, hanem meg kell találni mindenhol azt, hogy ez hogyan tudja folyamatosan támogatni a szolgáltatásunkat, a toborzásunk folyamatát.
A 2023-as évre mit látsz a legnagyobb kihívásnak?
Szolgáltatásaink teljesítése során ezekkel a kihívásokkal találkozunk: alapanyaghiányból fakadó termelésingadozásokhoz való agilis alkalmazkodás; munkavállalók elkötelezése, megtartása; infláció hatása a bérekre; utánpótlás-nevelés. A Fürge Diák piackutatásunkból egyértelműen látszódik az, hogy a fiatalok is érzik, hogy a magas infláció jelentősen megnehezíti a megélhetést, és gyakran keresztülhúzza az eddig elérhetőnek tartott tervek megvalósítását. Elmondható, hogy a diákok munkakényszere megnőtt, de a munkakedvük csökken a bérek alacsony reálértéke miatt.
Köszönjük a válaszokat Ecsedi Zsuzsának, a Fürge Diák Iskolaszövetkezet Marketing Vezetőjének!