A 2025-ös évre mit lát a legnagyobb kihívásnak?
Azt, hogy az egyre gyorsabban változó piaci és digitális környezetben megtartsuk azokat a jó gyakorlatokat, amik egy kampányt sikerre tudnak vinni. A túlpörgetett működés miatt gyakran elmarad a tervezés és az eredmények kiértékelése után a tanulságok levonása, ami szerintem nagy hiba.
Mi lenne az a tanulság, amit 2024-ből megosztanál a szakmai tevékenységed alapján?
A digitális marketing hatékonyságának mérhetősége radikálisan átalakult. Idő, pénzügyi és humánerőforrás szükséges egy olyan rendszer kialakításához, ami támogatja az üzleti döntéseket és nem vezet tévútra. A másik tanulság, hogy vágyvezérelt üzleti célokkal, a piaci körülmények teljes figyelmen kívül hagyásával minden cég kudarcra van ítélve.
Mi a véleményed az AI-ról? Elveszi-e a recruiterek munkáját?
Biztosan elvesz bizonyos feladatokat és átalakítja a szakmai szerepeket. A recruitment nem az én szakterületem, ezért erről nehéz hitelesen nyilatkoznom. A digitális marketing piacán dolgozók esetében sok manuális feladatot ki tud váltani az AI, abban az esetben, ha azt valaki megtanulja helyesen használni. Vesz el munkát, de ettől még szakmai feladatok bőven maradnak. A juniorok helyzete nehezebb, az Ő helyükben nem lennék most.
Csináltatok-e az elmúlt 1 évben automatizációs projektet? Milyen eredményekről tudtok beszámolni?
Folyamatosan dolgozunk a folyamataink fejlesztésén, ezek között volt olyan is, amire rá lehet sütni, hogy automatizációs projekt volt. 2017-ben egy konferencián tanultam, hogy minden, ami szabály alapú és repetitív, az automatizálható. Ez azért a gyakorlatban mindig nehezebb megvalósítani, de magam sem szeretem a monkey job jellegű feladatokat, ezért előbb-utóbb ezekre mindig kitalálunk valamit.
Mi a legjobb tanács, amit kaptál a karriered során? Hogyan van jelen ez a mindennapi munkád során?
Édesapám tinédzser koromban azt mondta, hogy neki mindegy mit csinálok - miután rájött, hogy az ügyvédi pályán nem fogok követni a szüleimet -, de válasszak egy szakmát és addig dolgozzak, amíg fel nem másztam a csúcsára. Egyedül viszont magányos ott lenni, ezért ha ez sikerül, akkor utána azon dolgozzak, hogy másokat is felsegítsek magam mellé. Visszanézve az elmúlt 17 marketing szakmában töltött évemet, ez a gondolat azóta is folyamatosan kísér.
Köszönjük a válaszokat Bay Áronnak, a Exact Match Társalapítójának!