recruiTECH - "Az ajánlott személy első kézből kap hiteles információt" - Interjú Seregély Gabriellával (Knorr-Bremse)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Belépés CEE

blog bejegyzés

"Az ajánlott személy első kézből kap hiteles információt" - Interjú Seregély Gabriellával (Knorr-Bremse)

2024-02-29

Vedd meg jegyed most!

Milyen előnyökkel jár a vállalkozások számára a dolgozói ajánlási program működtetése?

Ki ismerné jobban a szervezetünket, a vállalati kultúrát és a nyitott pozícióink szakmai tartalmát, mint a saját kollégáink? Ők tudják legjobban, hogy milyen emberek illenek a csapatba, kivel dolgoznának együtt a legszívesebben. Ráadásul, ha ismerősök, barátok, rokonok kerülnek be az ajánlással a cégünkbe, több szálon kapcsolódnak egymáshoz a kollégák, mint a jó kollegiális viszony, így növekedhet a szervezet megtartó ereje. Az ajánlott személy első kézből kap hiteles információt a vállalatunkról, s mi a kollégáinknak fizetünk toborzási bónuszt az egyéb toborzási csatornák költségei helyett, amivel újabb motivációs lehetőséget használhatunk ki, s ezzel mindenki számára igazi win-win szituációt alakítunk ki.

Milyen kihívásai vannak az ajánlási rendszereknek?

Hogyan tartsuk fenn a kollégák ajánlási kedvét, motivációját? A mérnök kollégáink vállán nagy a teher, nagy volumenű projekteken dolgoznak, nagy a felelősségük. Nehezen szakítanak időt az ajánlásra, ők másra koncentrálnak. Ezért lettek mérnökök, nem pedig recruiterek. Értik ugyan az ajánlási rendszer alapelveit és értelmét, de a kezdeti lelkesedés után nem hozza lázba őket a toborzás.

Hogyan tudjuk a GDPR szabályainak megfelelően fogadni a kollégák által ajánlott jelöltek pályázatát? Hogyan tudják a kollégáink nyomon követni, hogy hol tart az általuk ajánlott szakember kiválasztási folyamata, hogy mikor esedékes az ajánlási bónusz kifizetése? Hogyan ismerjük el azokat a kollégákat, akik ajánlanak ugyan, de nem vesszük fel az általuk ajánlott szakembert? Kapnak-e visszajelzést az elutasítás okáról?

Mivel lehet a dolgozókat motiválni, hogy aktívabbak legyenek?

A gamification, valamint az ajánlási bónusz mellett adott ajándékok az ajánlási programban is jó lehetőséget biztosítanak a motivációra. S azon túl, hogy bevezetünk és működtetünk egy megbízható dolgozói ajánlási rendszert, érdemes megtámogatni azt időről időre egy-egy akcióval, ami újra meghozza az ajánlási kedvet, vagy nagyobb fókuszt tesz egy-egy nehezebben betölthető pozícióra.

Ha magasabb az ajánlási bónusz, akkor magasabb a felvételi arány?

A rövid válaszom az, hogy nem. Ugyanakkor van jelentősége az ajánlási bónusz mértékének, hiszen fontos, hogy motiváló legyen a kollégák számára. Szerintem érdemes megkeresni azt a határt, amit a kollégák a fizetésükkel összehasonlítva még hitelesnek és motiválónak találnak, viszont ami fölött az összeg már nem növeli jobban (nem sokszorozza) az ajánlási kedvet.

Köszönjük a válaszokat Seregély Gabriellának, a Knorr-Bremse Képzés- és Szervezetfejlesztési Vezetőjének!