Melyek a top trendek, amelyek meg fogják határozni a szakmánkat rövid- és közép távon?
Gyorsaság, rugalmasság, digitalizáció, automatizált megoldások - szóval minden, ami fénysebességű megoldáshoz vezet.
Mibe szükséges invesztálni a toborzási vezetőknek, hogy sikeres toborzási szervezetet működtessenek?
Toborzási csatornák elérésébe és a Toborzóba/Tanácsadóba, akinek a fejében már van egy saját adatbázis.
Milyen üzleti igények befolyásolják ma leginkább a toborzási szakmát?
Én inkább megfordítanám a kérdést: milyen üzleti igények nem befolyásolják ma a toborzási szakmát? :) Azt gondolom, hogy mindennemű üzleti igény befolyásolója a szakmánknak, hiszen arra vagyunk hivatottak, hogy a kéréseket teljesítsük, ahhoz igazodjunk, s ha kell, folyamatosan változtassunk, szélesítsünk az eszköztárunkon. No persze, a valós igényeket szem előtt tartva - amihez szükséges, hogy mindkét fél megoldási szándéka valós és komoly legyen, valamint legyen kellő rugalmassága is az eredményes feladatmegoldáshoz.
Milyen buktatók állnak előttünk, amire érdemes figyelni a toborzási szakembereknek?
A nagymértékű és rohamos tempóban érkező igények kiszolgálása kevésbé enged teret a személyes jelenlétnek. Sok és sokféle tevékenység automatizálható és követhető le az online térben. A soft skillekkel való kapcsolódást és azt az egyfajta pluszt, amit a személyes kontakt varázsa ad, nem pótolhatja semmi. Ehhez pedig idő kell(ene) mindenkinek. Szóval ez máris egy ellentmondás, ami buktatót szülhet, ha nem helyettesítjük valahogyan.
Miként lehet a menedzsmentnek ma stratégiai partnere a toborzás?
Először is teljes rálátással, nem csupán az igényekre, hanem a miértekre, az ok-okozati összefüggésekre is. Utána pedig megfelelő eszköztárral, ha nem is saját, de megfelelő külső erőforrások ismeretével és alkalmazásával.
Tényleg számítanak a skill-ek, a kultúra, vagy még mindig csak requisition alapon működik a szakmánk?
Nagyon is. A mi szakmánkban azok a személyek tudnak helytállni (hosszútávon és sikeresen), akik megfelelő attitűddel és gondolkodásmóddal rendelkeznek az igények megoldása iránt.
Ha csak egy tanácsot adhatna a toborzási szakma számára, mi lenne az?
Törekedj a megoldásra, de ne a megszokott keretek között!
Személyesen mit volt a legnehezebb az elmúlt egy évben, és mi volt, ami pozitív meglepetést hozott?
Az elmúlt egy év legnehezebbje volt a gyorsan változó, széles spektrumú és szinte tömegesen érkező igények feldolgozása, ezek mindegyikére - a minőséget mindig a szemünk előtt tartva - mondhatni azonnali megoldást találni. A pozitív feedbackek mennyisége óriási meglepetés volt, amiket egy-egy lehetetlen küldetésnek tűnő igény teljesítése után kaptunk.
Köszönjük a válaszokat Daka Bettinának, a WHC Permanent placement Team Leader – field of IT-jének!