recruiTECH - recruiTECH 2025 - Fürge Diák Iskolaszövetkezet összefoglaló
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Belépés CEE

blog bejegyzés

recruiTECH 2025 - Fürge Diák Iskolaszövetkezet összefoglaló

2025-04-02

A Fürge Diák Iskolaszövetkezet idén is aktív szakmai résztvevője volt a recruiTECH konferenciának. A Fürge Diák több programon keresztül is hozzájárult a generációs együttműködés, a fiatalok bevonása és a hosszú távú munkaerő-megtartás kérdéseinek szakmai diskurzusához. Előadásaik és beszélgetéseik fókuszában az „Ezek a mai fiatalok” kutatásuk legfrissebb eredményei, valamint a generációs különbségek kezelésének gyakorlati megközelítései álltak.

A konferencia nagyszínpadi programjában Ecsedi Zsuzsanna, a Fürge Diák Iskolaszövetkezet marketing vezetője tartott előadást, amelyben a 2025-ös „Ezek a mai fiatalok” kutatás legfontosabb tanulságait osztotta meg. Rávilágított arra, hogy a Z generáció már nem a jövő – hanem a jelen része a munkaerőpiacon. A vállalatok 77%-ának ugyanakkor továbbra sincs stratégiája a generációs együttműködések kezelésére, miközben a toborzási nehézségek és a fluktuáció elsődleges okai gyakran ezekből az eltérő nézőpontokból erednek. A kutatás alapján világossá vált, hogy a Z generáció számára a rugalmasság, fejlődési lehetőség, tisztességes bánásmód, értelmes munka és a jó közösség alapvető elvárások – ha ezek hiányoznak, nemcsak nem választják az adott munkahelyet, de hamar távoznak is. Az előadás egyik fontos üzenete volt, hogy a lojalitás nem adottság, hanem élményfüggő: a megfelelő vállalati kultúra kialakítása és a kétoldalú mentorálás kiemelten fontos eszköz lehet a megtartásban. A Fürge Diák kutatása ugyanakkor előre is tekintett, felhívta a figyelmet arra, hogy az Alfa generáció legidősebb tagjai már megjelennek a munkaerőpiacon, így a vállalatoknak nem csupán a jelen kihívásaira, hanem a közelgő új generáció megjelenésére is időben kell reagálniuk.

413A6782.jpg

A délutáni szekcióban Kaluzsa Attila, a Fürge Diák területi igazgatója mutatta be a kutatás vállalati oldalról történő eredményeit, amelyet a DTC Solution csapatával közösen végeztek. Kaluzsa Attila előadásában részletesen beszélt a generációs különbségek miatti kommunikációs, technológiai és motivációs kihívásokról, amelyek a legtöbb munkahelyen konfliktusforrásként jelennek meg. A prezentáció kiemelte, hogy a megkérdezett 174 vállalat háromnegyede nem rendelkezik tudatos stratégiával a generációs együttműködés támogatására, és csupán 23%-uknak van terve a szervezeti elöregedés kezelésére. Ugyanakkor azok a cégek, amelyek tudatosan alkalmaznak mentorprogramokat és intergenerációs workshopokat, jelentősen jobb megtartási arányokat és magasabb szintű elköteleződést tapasztalnak. Az előadás egyik fő üzenete az volt, hogy a mentorálás nemcsak tudásmegosztást segít elő, hanem erősíti az elköteleződést és csökkenti a fluktuációt is. Így nem az a kérdés, hogy kell-e vele foglalkozni, hanem hogy ki kezdi el előbb, mert ők versenyhelyzetben lesznek. Kiemelte a kétirányú, úgynevezett fordított mentorálás előnyeit, amikor a fiatalabbak digitális tudásukkal és friss szemléletükkel segítik az idősebb generáció tagjait.

413A7133.jpg

A nap zárásaként került sor egy kerekasztal-beszélgetésre, ahol Kaluzsa Attila moderálásával Habonné Németh Anna, Senior Talent Acquisition Specialist (Nestlé Hungária) és Miló Klára, Talent Acquisition Coordinator (Valeo) osztották meg gyakorlati tapasztalataikat az utánpótlás-nevelés és generációs együttműködés témájában. A beszélgetés során szó esett a gyakornoki programok jelentőségéről, a mentorálás strukturáltságáról és a Z generáció elvárásaihoz való igazításáról. A résztvevők kiemelték, hogy a sikeres utánpótlásprogram kulcsa a személyesség, a bizalomra épülő kapcsolat és az, hogy a mentor szerepe nem az irányítás, hanem a támogatás. A beszélgetés rámutatott arra is, hogy a szervezeti tudásátadás és a hosszú távú versenyképesség szempontjából stratégiai jelentőségű, hogyan bánunk a fiatal és idősebb munkavállalókkal.

A Fürge Diák szereplése megerősítette, hogy az Iskolaszövetkezet a jövő munkahelyeinek formálójaként is aktív szerepet vállal. Partnereik számára átfogó megoldásokat kínálnak a fiatalok bevonására és a mentorprogramok tervezésére és működtetésére. Több mint 30 éves működésük során széles körű tapasztalatot szereztek abban, hogyan lehet a generációkat elérni, bevonni, és hosszú távon elkötelezni, mindezt úgy, hogy közben a vállalati igényekhez is igazodnak.

Az „Ezek a mai fiatalok” kutatás publikálása mellett a Fürge Diák célja továbbra is az, hogy gyakorlati eszközökkel és valódi megoldásokkal segítse partnereit abban, hogy a fiatal munkavállalók ne csak belépjenek a munka világába, hanem ott is maradjanak, elkötelezetten, motiváltan és hosszú távon. A programjuk ezt a törekvést látványosan és inspirálóan erősítette meg.