Egy sikeres cég a toborzásnál kezdődik
A toborzási folyamatok minél körültekintőbb kialakításával könnyedén oldhatunk meg valódi problémákat és kerülhetjük el a megjelenő akadályokat. Interaktív workshopunk keretein belül a résztvevőkkel három pillérre bontottuk a leggyakoribb toborzási „banánhéjakat”.
Recruiter Motiváció, Adatvezéreltség és Kommunikáció / Stakeholder Management témakörökben kerestük a mindennapi munkafolyamatokban felmerülő nehézségeket és azok lehetséges megoldásait, másoknál már bevált praktikákat; míg a második blokkban egy szituációs játékban navigálhattak végig egy konkrét toborzási projekt folyamatán a résztvevők. A három csapatból egy belső toborzókkal, a második fejvadász segítségével a harmadik pedig egy RPO modell integrálásával oldhatta meg a feladatot.
Mozgalmasnak és népszerűnek bizonyult az együtt gondolkodás, ötletelés és számos valós problémára világított rá. Ilyen volt pl. a riportok és mérőszámok kérdése; ahol nehéz különbséget tenni a mérhető és a valóban mérendő metrikák között.
Gyakran felmerülő probléma az elvárás-menedzsment kérdésköre, amely egyenesen összefügg a toborzók motivációjával és leterheltségével.
Visszatérő problémaként merült fel, a hiring managerekkel (legtöbbször) nem megfelelő, sokszor a követelményeket csak részben érintő infromációáramlás, de számtalanszor feszültséget okozhatnak a folyamat (számukra) „láthatalan” lépései.
Tapasztalataink és a résztvevők megerősítése alapján elmondhatjuk, hogy kiemelten nagy segítséget nyújthatnak az előre elkészített template-ek, valamint lényeges a vezetők és a toborzók számára is SLA-kat, KPI-okat rögzíteni, nem csak volumeneket érintő módon, de pl. időbeli elvárásokkal is egészítsük ki azokat.
A második blokk játéka kiválóan rávilágított arra, hogy megfelelő szolgáltatás használatával a toborzási folyamatot milyen mértékben befolyásolhatjuk. Egy jól felépített együttműködéssel könnyíthetjük a kiválasztást, a kommunikációt a hiring managerekkel és segíthetjük a világos adatközlést a menedzsment felé.
Összességében a segítséget igénybevevő csapatok lényegesen rövidebb idő alatt tudták betölteni a pozíciókat, pozitívabb stakeholder menedzsment mutatókkal és helyenként alacsonyabb költséggel dolgoztak. Játékunk eredményeképpen kirajzolódott, hogy gyorsabb és kényelmesebb a folyamat szakértői segítséggel, és hogy milyen bámulatosan hasznosak és sokrétűek a riportok, a piaci tapasztalatok és keresési módszertanok, melyek pl. az RPO szolgáltatás alapját képezhetik. Tapasztalatunk szerint a legtöbb felmerült problémával igen sűrűn találkozunk, de szerencsére létezik megfelelő válasz. Ezek a válaszok cégenként eltérhetnek egymástól, azonban elérhetők olyan komplex és cégre szabott RPO megoldások, melyek a toborzók életét megkönnyítik és a toborzásban a vezetők által elvárt eredményt hozzák, így eredményes és pozitív tapasztalattá válhat a kiválasztás folyamata.