recruiTECH - "Nincsenek univerzális megoldások" - Interjú Nagy Fannival (ALDI DX)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Belépés CEE

blog bejegyzés

"Nincsenek univerzális megoldások" - Interjú Nagy Fannival (ALDI DX)

2025-01-30

Vedd meg jegyed most!

Mi lenne az a tanulság, amit 2024-ből megosztanál a szakmai tevékenységed alapján?

Az év második felében tértem vissza szülési szabadságról, a visszatérés lendülete talán azt tanította, hogy teljesen rendben van, ha kell pár hét a visszarázódásra és nem kell azonnal tudni mindent. Ehhez persze kellett egy fantasztikus szuper támogató csapat amiért nagyon hálás vagyok.:) Döbbenetes volt látni a sok változást, ami kicsit több mint egy év alatt történt, és bár nem voltam távol hosszú ideig, mégis több száz fővel nagyobb cégbe tértem vissza mint ahonnan elmentem.

Recruitment szervezeteknek milyen területen kell fejlődni vállalati oldalon?

Azt gondolom nincsenek univerzális megoldások és nagy megfejtések, szerintem mindennek kulcsa a kommunikáció, amit nem lehet eleget fejleszteni.

Egyrészt fontos a jelölt oldal, miszerint egy olyan világban, ahol egyre nagyobb teret kap az automatizáció és az AI, azt gondolom, hatványozottan felértékelődik egy-egy valódi beszélgetés és az emberi értékek megítélése. Ha a technikai újításokat okosan használja a recruitment akkor ezáltal csökken az időrabló manuális adminisztráció, több idő jut valódi diskurzusokra a pályázókkal, ami rengeteget dob a jelölt élményen, ami pedig már rövid távon reputáció javító.

A recruitment másik fő feladata, hogy összehozza a business elképzeléseket valamint az elvárásokat a piaci realitásokkal, és valódi üzleti partnerként együtt gondolkodva a lehető leghatékonyabban tudjunk végigvinni egy kiválasztási folyamatot. Ehhez a recruitment folyamatos kommunikációja szintén elengedhetetlen

Milyen készségek lesznek a legfontosabbak a HR szakemberek számára a jövőben?

A rugalmasság és a nyitottság minden tekintetben, ahogy eddig,és most még inkább, hogy a változások kezelésében minél inkább támogatni tudjuk az üzleti folyamatokat.

Legyen szó arról, hogy egy folyamatosan változó világban hogyan tud reagálni egy vállalat a munkavállalói igényekre, ami fontos a megtartásukhoz, vagy akár támogatás abban, hogy többféle generáció hogyan tud hatékonyan együttműködni több lokáción, hybrid munkavégzésben.

Mi a véleményed az AI-ról? Elveszi-e a recruiterek munkáját? Hol tud hozzáadott értéket teremteni a toborzás-kiválasztásban?

Azt gondolom, az AI egy remek eszköz a kezünkben, amit okosan használva nagy segítség lehet, ugyanakkor az emberi kontrollnak a szerepe nem elhagyható. Az AI abban segít minket, hogy az időrabló, de fontos feladatokat automatizálni tudjuk, de szuper inspirációt is adhat egy komplexebb feladat megoldásához.

Az a véleményem, hogy a recruitereknek is hosszútávon meg kell tanulni hatékonyan promtolni, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az AI-ból.

Csináltatok-e az elmúlt 1 évben automatizációs projektet? Milyen eredményekről tudsz beszámolni?

A hatalmas növekedés után az első terület amihez nyúltunk a riportjaink optimalizálása volt, ebben az automatizáció is szerepet kapott. A cél az, hogy a manuális adatbevitelt minimalizáljuk, illetve a lehető legkönnyebben tudjuk kezelni azokat a riportokat, amik több csapat munkáját és érintik. Ez a project pár hónapja indult el, de már most látszódik a hozzáadott értéke a mindennapokban.

Mivel készülsz a recruiTECHre?

A Recruitech-en azt szeretném megosztani, hogy mi kellett ahhoz, hogy belső recruitment erőforrásokat használva egy mára közel 1000 fős cég felépítését segítsük meglehetősen rövid időn belül. A hatalmas növekedéssel párhuzamosan a kultúra is folyamatosan épült amiben a HR többi területének is nagy szerepe volt a képzés-fejlesztéstől a kommunikációig. Bízom benne, érdekesnek találjátok majd és másnak is inspiráló lehet.

Köszönjük a válaszokat Nagy Fanninak, az ALDI DX Recruitment Team Leaderének!