Toborzási szempontból mennyire befolyásoló faktor 2024-ben az irodai munkavégzés és a home office aránya?
Tapasztalataink szerint rendkívüli előnynek számít ma a munkaerő piacon, hogy a leendő kolléga otthonról is dolgozhat. A Generali ebben nagy rugalmasságot és egyéni felelősséget nyújt munkatársainak. Lehetővé tesszük, hogy 50% ban járjanak be az Office ba, és kérjük őket, hogy minden esetben mérlegeljenek, -,ha szükséges vezetővel beszéljék meg, -hogy melyik napokat preferálják. Szeretjük, ha a kollégák közösséget építő aktivitással kötik össze az Office-ban töltött napokat. Például egy közös ebéd vagy kávé mellett beszélik meg a feladatok során aktuálisan felmerülő kérdéseket. Azt tapasztaljuk, hogy a kollégák a felújított és szinte otthonosan kényelmes, trendi irodaházunkban legalább annyira szeretnek dolgozni, mint otthon. Leginkább a munka jellege határozza meg, hogy hol végzik el a feladatokat. Rugalmasságot, szabadságot de egyéni felelősséget és felhatalmazást adunk kollégáinknak.
Milyen előnyeit tapasztaljátok a hibrid munkavégzésnek?
A hibrid munkavégzés legnagyobb előnyének a work-life integrity hatékony megélést nevezném, ami biztosíthat egy emberhez méltó életet a mai kihívásokkal teli világban. Szándékosan nem work-life balance ról beszélek, hiszen az egyensúly többször felborulhat, de tudatosan működtetett felhatalmazással a kollégák jól tudják menedzselni a munkájukból és a családi kötelékek mentén felmerülő feladatokat. Ezen kívül kiemelten fontos számunkra a Fenntarthatóság. Tegyünk egymásért, tegyünk a környezetünkért, a közösségünkért! A hibrid munkavégzésből fakadóan jól használjuk a technika nyújtotta lehetőségeket, ezért kevesebbet autózunk, kevesebbet repülünk különböző országokba, hiszen otthonról könnyedén tudunk online kapcsolatba lépni akár Milánóban vagy Thaiföldön dolgozó kollégáinkkal.
És milyen hátrányai vannak? Hogyan lehet ezeket leküzdeni?
Ma már nem látok hátrányt. Talán a Covid miatti kötelező otthonlét után volt olyan kolléga, aki nagyon bekuckózott és nehezebben jött be az Office-ba. Mára azonban mindenki számára világossá vált, hogy a jól működő munkatársi kapcsolatokhoz,- de általában az emberi kapcsolatokhoz- elengedhetetlen a személyes találkozás, a szocializáció. A jól működő munkatársi kapcsolatok pedig rendkívül felértékelődnek a kihívásokkal teli környezetben.
Mi lehet az oka, hogy egyre többen visszarendelik a kollégákat az irodába?
Én csak egy okot látok, talán nem sikerült megmutatni a kollégáknak, hogy miért jó nekik, ha az irodából dolgoznak, ezért egy kötelező elemet vezettek be.
Hogyan lehet jól kezelni ezt a váltást? Mivel lehet motiválni a kollégákat, hogy szeressenek bejárni az irodába?
Hiszem, hogy motiválni a közösség erejével lehet, és azzal, hogy nem kényszerítek senkit semmire, de lehetőséget és felhatalmazottságat adok a felelősséggel együtt. Hiszem azt, hogyha a kollégák az irodában együtt jól érzik magukat, akkor az is egy home office, csak egy kicsit nagyobb Megfelelő IT infrastruktúrával ma már a feladatokat bárhonnan el lehet végezni, de miért ne tenném ezt egy vidám családias hangulatban, amilyen a Generali közössége!
Köszönjük a válaszokat Gerendás Évának, a Generali Biztosító Talent Management and Transformation vezetőjével!