recruiTECH - Átalakulóban az online álláspiac - Interjú Palocsay Gézával (Jófogás/Adevinta Hungary)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat

blog bejegyzés

Átalakulóban az online álláspiac - Interjú Palocsay Gézával (Jófogás/Adevinta Hungary)

2021-03-16

Vedd meg jegyed most!

Milyen mértékben változtak az internetezési szokások az elmúlt egy évben? Jelentek meg új csoportok az online térben, bővült az internetezők köre?

A GKI Digital 2020-ban a Jófogás számára készített lakossági kutatása alapján úgy látjuk, hogy a koronavírus járvány hatására 208 ezer fővel nőtt az aktív (legalább heti rendszerességgel) internetezők aránya, így már a felnőtt lakosság 77%-áról (6,2 millió fő) beszélünk. Egy átlagos napon a magyar internetezők több, mint 3 órát töltenek el aktívan internetezéssel, illetve minél nagyobb településen élnek, annál több időt fordítanak erre.

Érzékelhető hatása van ennek az álláspiacra?

A változó internetezési szokásoknak, illetve a járványnak köszönhetően az idei év első két hónapjában átlagban 15%-kal több keresést regisztráltunk, mint egy évvel korábban. Az építőipari kategória magasabb keresési számot (25%-os növekedés) produkált, mint a második hullám előtt. Mindez összhangban van a szektort érintő állami támogatáscsomagokkal és így a lakossági részről növekvő kereslettel is.

A Jófogás tradicionálisan erős állás oldalon a HORECA és retail területen, mi tapasztalható a hirdetések frontján? Jelentkezések tekintetében mi a helyzet?

Ezt mi is tapasztaljuk, hiszen az év eleji hónapokat a tavalyihoz hasonlítva a hirdetésfeladás 33%-os csökkenést mutat, leginkább a HORECA szektor alacsony munkaerőigénye miatt. Ugyanakkor a kereslet továbbra is magas, a leadek aránya hasonló időszakban 35%-kal nőtt.

Mik a várakozásai a 2021-es évre az online állás piaccal kapcsolatban?

A járvány előtti tendencia, miszerint inkább a munkavállalók igényei határozták meg a piacot, változóban van. Úgy tapasztaljuk, hogy egyes területeken megfordult a piac és inkább a munkáltatók igényei mozgatják. Például, amíg ekkora a kereslet kékgalléros állások esetén, addig a munkáltatók sem lesznek érdekeltek abban, hogy többet hirdessenek. A mi esetünkben is az a cél, hogy azokat a szektorokot mozgassuk meg, amelyek válságállóbbak, mint többek között a gyártás/termelés.

Köszönjük a válaszokat Palocsay Gézának, a Jófogás / Adevinta Hungary General Managerének!