Hogy látjátok munkavállalói oldalon fontos szempont-e, hogy az adott vállalat minél zöldebb legyen?
Igen, egyre fontosabb szempont munkavállalói oldalon az adott vállalat környezettudatos, fenntartható hozzáállása. Nemcsak a fenntartható termékek, ill. szolgáltatások értékesítése terén, de a munkavállalók számára biztosított irodai környezet, fenntartható béren kívüli juttatási elemek, (például car sharing támogatás, elektromos kerékpár vagy roller biztosítása cégautó helyett), valamint természetesen a CSR tevékenységek szempontjából is. A félévente történő belsős munkavállalói elégedettséget mérő kérdőívünknek is kiemelt részét képezi, hogy munkavállalók mennyire tartják fenntartható munkáltatónak az Arvalt.
Mekkora employer brandig értékkel rendelkezik ez a vállalatok számára?
A zöld politika komoly employer branding értéket képvisel, hiszen vonzza a tehetségeket, növeli a munkavállalói elkötelezettséget, javítja a vállalat hírnevét. Az alkalmazottak büszkébbek és motiváltabbak, ha egy olyan vállalatnál dolgozhatnak, amely értékrendjükhöz illeszkedő fenntarthatósági elveket képvisel. Emellett a környezettudatos márkaépítés pozitívan hat a vállalati megítélésre mind az ügyfelek, mind a potenciális munkavállalók szemében is. A fenntartható vállalatok könnyebben nyerik el a fogyasztók, partnerek és befektetők bizalmát, ami hosszú távon piaci előnyt jelent.
Az elmúlt évek és az ügyfeleitek visszajelzései alapján, mi a legnagyobb erőssége a csapatotoknak?
A közösségünk megtartó ereje, amiben a kollégáink mernek és akarnak is kapcsolódni egymáshoz és az ügyfeleinkhez. Ennek köszönhetően stabil csapatunk van és minőségi kapcsolatot ápolunk az ügyfeleinkkel. Mindez lehetővé teszi, hogy az ügyfelek igényeinek szenteljük a figyelmünket és azon dolgozhassunk, hogy milyen módon tudunk még jobb ügyfélélményt biztosítani azoknak, akik úgy döntenek, hogy tőlünk veszik igénybe az operatív lízing szolgáltatást. A rugalmas, ügyfélközpontú hozzáállás, a megoldásfókusz az, ami a csapatunk erőssége és amely egyben egy nagyon pozitív légkört is teremt az irodánkban.
Ha egy sztorit kellene kiemelni, amire a legbüszkébbek vagytok, mi lenne az?
Azt, hogy a 2024 évi fluktuációnk gyakorlatilag nulla volt. Olyan összetartó stabil csapatunk van, akik szeretnek velünk dolgozni és a komplex problémákat is gyorsan, ügyfélközpontúan kezelik. Ez nagyon fontos egy vállalat számára, mert csökkenti a toborzási és betanítási költségeket, növeli a hatékonyságot, megőrzi a belső tudást és javítja az ügyfélkapcsolatokat is. Emellett vonzóbbá teszi a céget a tehetséges munkaerő számára. Alacsony fluktuációval a vállalat versenyképesebb, kiszámíthatóbb és hosszú távon sikeresebb lehet.
Elég sokrétű a szolgáltatási portfóliótok, hogyan foglalnád össze, azt hogy mit nyújtotok a vállalatoknak?
Olyan komplex finanszírozást és flottamenedzsmentet nyújtunk vállalatok számára, amely kényelmessé teszi a céges autók kezelését és olyan extra szolgáltatásokat is kínál, mint például a vezetéstechnikai tréningek lehetősége vagy a hozom-viszem szolgáltatás, hogy ne az ügyfeleink munkaidejéből vegyünk el a szervízműveletek elvégzésekor. Ezen kívül nagy biztonságot ad az ügyfeleinknek, és támogatja a stabil műkődésüket a korlátlan csereautó szolgáltatásunk is, amely nehéz helyzetekben, például totálkár vagy egy garanciális nagyjavítás esetén is biztosítja a mobilitást.
Mit tanácsolnál annak, aki ilyen szolgáltatást keres?
Megbízható, stabil partner kiválasztását, aki régóta dolgozik a magyar piacon. Mi 20 éve vagyunk jelen Magyarországon, stabil szervízhálózattal, kiemelkedő ügyfélkiszolgálással, nemzetközi sztenderdeket alkalmazva.
Mi az ami megkülönböztet titeket a versenytársaktól?
Egyike vagyunk azoknak a cégeknek a magyar piacon, aki nemzetközi háttérrel és nagy múlttal rendelkezik. A széleskörű nemzetközi tapasztalat révén az Arval jobban érti az eltérő ügyféligényeket, és hatékonyabb megoldásokat kínál, miközben az erős pénzügyi háttér biztosítja a hosszú távú működést, még gazdasági bizonytalanság idején is. Emellett a nemzetközi jelenlét elősegíti az innovációt és a legújabb technológiák alkalmazását, például flottamenedzsment rendszerek vagy fenntartható mobilitási megoldások terén. A szélesebb szolgáltatási hálózatnak köszönhetően a vállalat rugalmasabb és gyorsabb ügyfélkiszolgálást biztosít, miközben mélyebb jogszabályi és piaci ismeretei révén versenyképesebb ajánlatokat és testre szabott megoldásokat kínál.
Köszönjük a válaszokat Molnár Katalinnak, az ARVAL HR Managerének és Németh Eszternek, az ARVAL Sales & Marketing Directorának!