Melyek a top trendek, amelyek meg fogják határozni a szakmánkat rövid- és közép távon?
Az egyre növekvő munkaerőhiány, kiélezett verseny a tehetségekért, bérverseny, és hogy folyamatosan új/innovatív lehetőségeket kell találni a munkaerő bevonzására és megtartására. Nem elég átlagos munkáltatónak lenni.
Mibe szükséges invesztálni a toborzási vezetőknek, hogy sikeres toborzási szervezetet működtessenek?
A Candidate attraction-be.
Milyen üzleti igények befolyásolják ma leginkább a toborzási szakmát?
Gyors rump up egy új üzlet megnyerése után egy nehéz piacon. Nálunk specifikus igények vannak, niche munkakörökkel (Áfa, nyelvek).
Milyen buktatók állnak előttünk, amire érdemes figyelni a toborzási szakembereknek?
Meg kell bizonyosodni arról, hogy a jelölt valóban illeszkedik-e a mi kultúránkban az adott munkakörhöz, és tudja-e, mit akar valójában csinálni.
Miként lehet a menedzsmentnek ma stratégiai partnere a toborzás?
Resource adatokkal és piaci információkkal járulhatnak hozzá a jövőt érintő stratégiai döntésekhez.
Tényleg számítanak a skill-ek, a kultúra, vagy még mindig csak requisition alapon működik a szakmánk?
Számítanak a skillek és kultúra, de a legfontosabb, hogy megvan-e az ember, be van-e töltve a pozíció.
Ha csak egy tanácsot adhatna a toborzási szakma számára, mi lenne az?
Legyen innovatív, mindig legyen B terv: ha nem megy adott módon, akkor hogyan mehet mégis, másképpen.
Személyesen mit volt a legnehezebb az elmúlt egy évben?
Számomra a legnehezebb a relokációval járó SME pozíciók betöltése, illetve a toborzási vezetői pozíció betöltése a mostani piacon.
Köszönjük a válaszokat Bognár Anettnek, a KPMG HR Director-ának!