recruiTECH - A human skillekre még nagyobb hangsúlyt kell helyezzünk - Interjú Majer Balázzsal (MP Solutions Ltd.)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat

blog bejegyzés

A human skillekre még nagyobb hangsúlyt kell helyezzünk - Interjú Majer Balázzsal (MP Solutions Ltd.)

2022-01-13

Vedd meg jegyed most!

Melyek a top trendek, amelyek meg fogják határozni a szakmánkat rövid- és közép távon?

2022 Top Trendjei között továbbra is a megtartás áll egy nagyon előkelő helyen, amihez kapcsolódik a munkaszerződések felmondási idejének meghosszabbítása is. Ezt akár külön tételként is kezelhetjük, de egyben is megállja a helyét a megtartás mellett.

Proaktív toborzás, lassan a fejvadászat, mint angolszász kifejezés visszakerül a megfelelő helyére, hiszen sok szakmabeli használta ezt a kifejezést, de valójában soha nem csinálta; legjobb esetben írt Linkedinen valakinek egy rövid üzenetet. Most azok a jelöltek proaktív felkutatása a cél, akiket nem értünk el az elmúlt időszakaiban, mert törölték Linkedin profiljukat, vagy kiléptek azon publikus csatornákról, ahol napi 10 megkeresést kaptak, nem megfelelően képzett sourcerektől. Ha jó a technikánk és megfelelő az értékajánlatunk, akkor erre kell összpontosítanunk.

Az Employer Branding és ezáltal a céges értékajánlatok már nem csak felértékelődtek, hanem gyakorlatilag a munkánk alapja. Számos funkció alakult ki az elmúlt időszakban és így területek vonódtak össze a szervezeten belül. Épp itt az employer branding esetében a HR a Marketing szimbiózisáról szól.

A Remote vagy Virtual Recruitment egy olyan funkció, ami bebizonyosodott, hogy nem csak életképes, de rendkívül eredményes megoldás, amit részeiben meg kell tartania a piaci szereplőknek. Ugyanakkor a remote work közelebb hozta a nemzetközi piacokat is, aminek köszönhetően mi, boutique ügynökségek is bevonódtunk a nemzetközi piacokra.

A munkavállalói piacot még inkább a jelöltek drive-olják. Ez eddig sem volt újdonság, de ez még tovább fog erősödni, így az alternatív toborzási csatornák mégnagyobb szerepet kaphatnak.

Az RPO, mint toborzási intézmény sokat erősödött az elmúlt években, hiszen mind gazdaságilag, mind eredményeit tekintve a legjobb megoldás közepes és nagyobb toborzási igények ellátására. Azt gondolom, hogy ez a trend tovább fog erősödni 2022-ben.

A kiválasztásban a human skillekre még nagyobb hangsúlyt kell helyezzünk. Nem elég, ha megvan az álom jelölt, de még be is kell passzoljon a szervezeti kultúrába, ami a pandémia miatt hatalmas átalakulásban van. Sok esetben az elmúlt 1 év hozott digitális transzformációt a szervezetbe, bekerült az agilitás, mint működési forma, és jó esetben 1-2 évre visszamenőlegesen a diverzitás mellett a nagyfokú flexibilitásnak is eleget kell tegyünk.

Mibe szükséges invesztálni a toborzási vezetőknek, hogy sikeres toborzási szervezetet működtessenek?

A fenti felsorolásból következik, hogy a megtartást kell továbbra is első helyre tegyük. Ebből adódóan a belső kommunikáció, megfelelő munkafolyamatok, a képzések, a well-being programok kidolgozása a legfontosabb cél. Az Employer Branding, mint egy mindent felölelő keret továbbra is kiemelt lesz, de az eddigi candidate experience mellé becsúszik oldalról az employee experience is – ha még nem volt ilyen kialakítva. Nyilván nagyon sok mindenbe lehet még invesztálni, mint pl. a megfelelő minőséget képviselő ügynökséggel való együttműködésre, de ahhoz hogy ez jól működjön és ne egy örök körforgás legyen először a belső folyamatokat kell megfelelően kialakítani és működtetni.

Milyen üzleti igények befolyásolják ma leginkább a toborzási szakmát?

Az üzlet sok esetben akkor életképes, ha évről évre komoly növekedést tud felmutatni értékesítésben és a termelésben. Ehhez munkavállalóra van szükség, ami nem csak növekedésből adódik, de a stratégiai cserétől az egyszerű munkavállalói elvándorlásig felmerülhet. Sokszor nézzük a nagy munkaerőhiány miatt azt, hogy mi az amit meg tud tanulni egy munkavállaló. Ez is egy újabb igény lehet.

Miként lehet a menedzsmentnek ma stratégiai partnere a toborzás?

Azt gondolom, hogy a hangsúly egyértelműen a partnerségen van. Ne csak egy elefántcsont toronyból hozzon döntéseket a menedzsment, hanem hozza be partnernek az összes területet, köztük a recruitmentet és mindezt már a döntés előkészítési fázisban is tegye meg.

Ha csak egy tanácsot adhatna a toborzási szakma számára, mi lenne az?

Legyen befogadó a változásokra és nem buzz wordként akarjon agilisan működni.

Személyesen mi volt a legnehezebb az elmúlt egy évben, és mi volt ami pozitív meglepetést hozott?

A folyamatos transzformációk komoly nehézségek elé állítottak bennünket a tavalyi évben, de az ezekre való gyors és hatékony megoldásszállítás mindig pozitív meglepetést okozott.

Köszönjük a válaszokat Majer Balázsnak, a MP Solutions Ltd. RPO Divízióvezető és ügyvezetőjének!