recruiTECH - "A hagyományos toborzási eszközök egyre kevésbé hatékonyak" - Interjú Hinterstein Anikóval (Telekom)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat

blog bejegyzés

"A hagyományos toborzási eszközök egyre kevésbé hatékonyak" - Interjú Hinterstein Anikóval (Telekom)

2021-02-15

Vedd meg jegyed most!

Mit jelent az agilis működés a toborzási terület számára a Telekomnál?

A toborzási csapatunk is az agilis alapelvek szerint működik, vagyis azzal a szemlélettel, hogy működő megoldásokat hozzunk valós ügyféligényekre. Használjuk az agilis ceremóniákat, melyek segítségével dinamikusabban tudunk tervezni. A terhelés így sokkal egyenletesebb a csapatban, a daily stand-up-oknak köszönhetően ugyanis gyorsan kiderül, hogy milyen az egyes recruiterek leterheltsége, van-e valahol elakadás, kell-e átcsoportosítani feladatokat a recruiterek között. Két hetente a retrokon arról is beszélünk, mi működött jól, min kellene változtatni és ennek a folyamatos iterációnak köszönhetően sokkal egységesebb a csapat működése. A feladatok nyomonkövetéséhez KANBAN boardot használunk, minden csapatnak csak ajánlani tudom.

Mi a 3 legnagyobb kihívás a toborzás területén napjainkban?

Egyrészt a jelöltek megtalálása, megszólítása. Nagyon nagy körülöttünk a zaj, a hagyományos toborzási eszközök egyre kevésbé hatékonyak.

Másrészt még mindig van hova fejlődnünk jelöltélmény terén. Ahhoz, hogy bevonzzuk és meg is tartsuk őket a toborzási folyamat során, ismernünk kell a preferenciáikat, hogy mire van szükségük és erre kell építenünk a teljes folyamatot, a hirdetéstől (értékajánlattól) egészen az ajánlatadásig.

A harmadik kihívás a digitalizáció. Hiszem, hogy nincs tökéletes recept. Világos célok mentén kell minden szervezetnek döntenie arról, hogy milyen folyamatokat, milyen mértékben és milyen módon digitalizál. A piacon rengeteg az eszköz, nagyon sok izgalmas toolt látni, de tudnunk kell, hogy mire és miért van szükségünk.

Mit gondol, miben kell fejlődjenek a toborzási szakemberek?

Szerintem nagyon sokat tanulhatunk az agilis termékfejlesztési módszertanokból. Hogy úgy építsünk fel termékeket (pl. egy karrier oldalt), vagy úgy designoljunk egy folyamatot, hogy az ügyfél legyen a középpontban, hogy az Ő valós igényei mentén találjunk megoldást. És ha értjük az igényeket, akkor már sokkal egyszerűbb megtalálni egy digitális toolt, megfogalmazni a jelölt számára ideális álláshirdetést, felépíteni egy olyan karrier oldalt, ahol villámgyorsan megtalálja az Őt érdeklő információnkat. Mert másodperceink vannak arra, hogy meggyőzzük, hogy elérjük, hogy továbblépjen a folyamatban.

Hol tud a technológia rövid távon igazi értéket teremteni a cégek számára a toborzásban?

Az előszűrés során mindenképpen. Az algoritmusok villámgyorsan beazonosíthatják a profilhoz legjobban illeszkedő jelölteket, ami lehetővé teszi, hogy a releváns jelentkezőkkel minél előbb felvegyük a kapcsolatot. Emellett a toborzás marketing területén is, a keresőoptimalizálás, a remarketing eszközök mind-mind segíthetnek a jelöltek bevonzásában.

Személyesen mi volt a legnagyobb tanulság a COVID által okozott változásokból?

Hogy az újratervezés képessége egyre inkább felértékelődik. És nem csak válsághelyzetben kell képesek legyünk erre. A változásokra, legyen az bármilyen apró, reagálnunk kell, a tervek szigorú követése helyett.

Köszönjük a válaszokat Hinterstein Anikónak, a Telekom Talent Experience COE Lead-jének!