Mi a tapasztalat, miként alakultak a toborzási igények a vállalati oldalon?
A tavalyi évben a koronavírus megjelenésekor sok cégnél sajnos teljesen leállt a toborzás, illetve mint tudjuk, erős létszámleépítések is történtek. Szerencsére a TOPdesk toborzását a vírus semmilyen szinten nem érintette, sőt, a tavalyi év karanténja alatt egy igen nagy létszámnövekedés történt a cégnél. A piacon azonban úgy látjuk, hogy a tavaly életbelépett “hiring freeze-ek” nagy része aránylag hamar feloldódott, azonban ez azt is eredményezi, hogy minden pozíciót minél hamarabb be kell tölteni, igyekeznek minél hamarabb pótolni a toborzásban kiesett időt.
Milyen változások jelentkeztek a jelöltek oldalán a passzív és az aktív álláskeresők tekintetében?
A 2020 tavaszi-nyár eleji időszakban igencsak megnőtt az aktív álláskeresők száma, köszönhetően az elbocsátásoknak. Körülbelül tavaly ősz óta a fókusz ismét a passzív álláskeresőkön van. Ennek lehetséges oka, hogy a legtöbb és legjobb szakértőnek sikerült elhelyezkednie, tehát aki munkahelyet váltott, feltehetően vagy jól érzi magát az új pozícióban, vagy a bizonytalan COVID helyzetben nem szeretne újra álláskeresővé válni.
Mi a piaci várakozás a 2021-es évre?
Azáltal, hogy egyelőre bizonytalan a 2021-es újranyitás időpontja, sok kérdés felvetődik toborzási szempontból is. A fókusz továbbra is nagy valószínűséggel a passzív álláskeresők megszólításán lesz. Emellett azonban lassan el kell gondolkodni azon is, hogyan és milyen szinten lehet visszahozni a kiválasztási folyamat bizonyos lépéseit az irodai környezetbe (természetesen, amint erre a szabályok lehetőséget teremtenek). Elképzelhetőnek tartjuk, hogy bizonyos jelöltek továbbra is preferálni fogják az otthonról történő online interjút, azonban a TOPdesknél nagyon fontosnak tartjuk a szociális interakciót, így erre mindenképpen kell majd megoldást keresnünk.
Melyek azok a meghatározó trendek, amelyek befolyásolják a toborzási szakmát idén?
A digitalizáció a toborzásban elég nagy mértékben velünk fog maradni, ebben biztosak lehetünk. Így mindenképpen megemlítenénk az online kommunikációs eszközök fejlesztését, globális szinten a mesterséges intelligencia bevonását a recruitment folyamatokba.
Köszönjük a válaszokat a TOPdesk csapatának, Simon Anitának és Sterl Alexandrának!