recruiTECH - "Érdemes az egész szervezetet edukálni a piaci trendekről" - Interjú a Codecool csapatával
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Belépés CEE

blog bejegyzés

"Érdemes az egész szervezetet edukálni a piaci trendekről" - Interjú a Codecool csapatával

2022-02-10

Vedd meg jegyed most!

Melyek a top trendek, amelyek meg fogják határozni a szakmánkat rövid- és közép távon?

Dóra: Mivel a jelöltekért folyó verseny kiélezett, ezért rövid és hosszú távon is a passzív jelöltek felkutatása és meggyőzése lesz a sikeres toborzás egyik kulcsa. A másik meghatározó tényező, hogy az egész szervezet és a hiring managerek mennyire vonódnak be a kiválasztási folyamatokba: elég gyorsan tudnak-e reagálni egy-egy hirtelen felbukkanó jelöltre, és, hogy milyen élményt tudnak nyújtani a kiválasztási folyamat során.

Réka: A jelölteknél meghatározó szemponttá vált, hogy az aktuális cég mennyire rugalmas, legyen szó a munkaidőről, a munkavégzés helyéről vagy akár a feladatok változatosságáról.

Mibe szükséges invesztálni a toborzási vezetőknek, hogy sikeres toborzási szervezetet működtessenek?

Dóra: Egyrészről érdemes az egész szervezetet edukálni a piaci trendekről és a toborzás alapvető folyamatairól. Így a toborzók nem “magányos” harcosok lesznek, hanem csapatban dolgozhatnak minden kiválasztási folyamaton.

Réka: Érdemes a toborzókat is képezni, hiszen egyre több csatornát kell használniuk, hogy megtalálják a passzív, nehezen elérhető jelölteket is. Ezekhez a folyamatokhoz akár technikai tudás is szükséges, így az a toborzó, aki tisztában van a legújabb keresési trendekkel, hatékonyabb lesz, és sokkal több jelöltet tud megtalálni.

Milyen üzleti igények befolyásolják ma leginkább a toborzási szakmát?

Dóra: A munkaerőpiacon nagy verseny folyik a jó jelöltekért, ezért a kiválasztási folyamatnak minden eddiginél gyorsabbnak kell lennie. Az sem meglepő, hogy egy-egy jelölt esetében napok alatt akár 30-40%-os bérigény emelkedést eredményez az árverseny.

Ha csak egy tanácsot adhatna a toborzási szakma számára, mi lenne az?

Réka: Első sorban azt tanácsolnám, hogy legyenek nyitottak az alternatív, kevésbé konvencionális megoldások iránt. Valamint azt, hogy próbálják meggyőzni a hiring managereket arról, hogy érdemes bizalmat szavazni a junioroknak is, hiszen később belőlük lesznek az elkötelezett és motivált seniorok.

Személyesen mi volt a legnehezebb az elmúlt egy évben, és mi volt, ami pozitív meglepetést hozott?

Dóra: Kihívást jelentett, hogy a cégek gyakran olyan elvárásokhoz ragaszkodnak, amelyekkel nem találnak embert a piacon. Azt tapasztaljuk, ha rugalmasabbak a felvételi folyamat során, és hajlandók inkább később fejleszteni az új munkavállalót, sokkal hamarabb és alacsonyabb költségek mellett tudják betölteni az adott pozíciót. Pozitív változás pedig az, hogy sok cég nyitott a hibrid vagy akár a teljesen online működésre is.

Réka: A legnehezebb talán a folyamatos bizonytalanság volt, hogy megvalósul-e a projekt, amire már izgatottan vár a jelölt ajánlattal a kezében, és az online-offline tér közötti váltások a kiválasztási folyamat és az onboarding során. Minden eddiginél nagyobb rugalmasságra volt szükség a partnerek, a jelöltek és a mi oldalunkról is. De a pozitív változás is ehhez kapcsolódik: komolyabb akadályok nélkül, mindig sikerül megtalálnunk a lehető legjobb megoldást a váratlan helyzetekre is, sokkal gördülékenyebb a közös munka csapaton belül, illetve a partnerekkel és jelöltekkel is - tudjuk, hogy bízhatunk egymásban.

Köszönjük a válaszokat a Codecool csapatának, Számadó Dórának és Bartók Rékának!