2023-as évre mit látsz legnagyobb kihívásnak?
A gazdasági helyzetre való megfelelő reakciót, mely egyrészről érezhető elvárás a kollégák részéről az inflációt követő bérekkel kapcsolatban. Ugyanakkor meg kell találnunk az egyensúlyt a vállalati költségek további szintentartásában a növekvő inflációs és energiaár-nyomás ellenére. HR szempontból a kollégák megtartására és a munkatársi elégedettség fenntartására kell koncentrálnunk, melyet a béreken kívül az egyéb juttatások, valamint a támogató munkakörnyezet folyamatos erősítésével érhetünk el.
Szerinted a vállalati oldalon lévő recruitment szervezeteknek milyen területen kell fejlődniük?
A kiválasztási szempontokat, ahogy idáig is folyamatosan, a piaci környezetnek megfelelően újrahangoltuk, ugyanakkor most ismét át kell gondolnunk, hiszen az elmúlt években jelentősen változtak a fókuszok, pl. egyre komplexebb feladatokra keresünk minél nagyobb önállósággal rendelkező kollégákat. Ezentúl alkalmazkodnunk kell az új generációk munkaerőpiaci bevonzására és megtartására is. Ezt akár új toborzási eszközök bevezetésével is segíthetnénk.
Mire érdemes fókuszálnia egy recruiternek 2023-ban?
Meglátásom szerint a szakmai tudás mellett egyre fontosabbá válik a mindset: pl. a nyitottság és gyors adaptálás a változásra, a megújulásra, az erre való fókuszáltság segíthet abban, hogy hosszútávon is olyan ütőképes csapattal rendelkezzen a Telekom, amely megfelelően kezeli az extrém piaci és környezeti hatásokat.
Ha egy tanácsot adhatnál a szakmának, akkor mi lenne az?
Meggyőződésem, hogy a megtartás az elmúlt évek tapasztalatai alapján felértékelődött – egyre inkább mérlegelni kell, mi a nagyobb befektetési igény: megtartásra fordítani nagyobb összeget vagy az új toborzás/betanítás költsége. Emellett azt is fontosnak tartom, hogy biztassák a munkáltatókat a home office intenzív alkalmazására, mert rengeteg előnnyel jár a munkavállaló szempontjából, valamint legyen még nagyobb fókusz a munka-magánélet egyensúlyán.
Mi lenne az a tanulság, amit 2022-ből a szakmai tevékenységed alapján megosztanál?
Ilyen kritikus gazdasági és munkaerőpiaci környezetben fenntartani a munkatársi elégedettséget kihívásos cél. Ugyanakkor befutható, hiszen Telekom-szinten sikerült elérnünk folyamatos kommunikációval, a vezetők részéről a törődő odafigyeléssel, differenciált béremelésekkel, valamint extra jutalmakkal, egyéb juttatásokkal, programokkal a magas munkatársi elégedettséget, úgy, hogy közben a juttatások és munkakörnyezet számos pontján emeltük a rugalmassági tényezőket.
Köszönjük a válaszokat Méry Katalinnak, a Telekom Customer Service Director-ának!